پنچرگیری لاستیکهای مختلف کرج وماهدشت
تشخیص و پنچرگیری لاستیکها ممکن است تفاوتهایی داشته باشد، به ویژه بین لاستیکهای تیوبلس و تیوبدار. در ادامه توضیحاتی در مورد این دو نوع لاستیک و فرآیند پنچرگیری آنها آمده است:
لاستیکهای تیوبدار:
-
در این نوع لاستیک، تیوبی به داخل لاستیک وجود دارد که هوا را درون خود نگه میدارد.
-
اگر یک لاستیک تیوبدار دچار پنچری شود، تیوب باید از داخل لاستیک خارج کرده سپس بعد از تعمیر تیوب، مجدداً داخل لاستیک قرار گیرد.
-
پنچرگیری لاستیکهای تیوبدار به کمک دستگاههای خاصی مانند دستگاه حرارتی (که تیوب را انبساط داده و به موقعیت اصلی برمیگرداند) و دستگاههای پمپ هوا صورت میپذیرد.
لاستیکهای تیوبلس:
-
در این نوع لاستیک، تیوبی وجود ندارد و هوا مستقیماً درون لاستیک مخزن میشود.
-
اگر یک لاستیک تیوبلس پنچر شود، هوا به آرامی از سوراخ خارج میشود و لاستیک به تدریج نرم میشود.
-
پنچرگیری لاستیکهای تیوبلس ممکن است سادهتر باشد، به طور کلی میتوان با استفاده از محلول پنچرگیری یا اسپری پنچرگیری لاستیک تیوبلس، سوراخ را مسدود کرد و هوا را داخل لاستیک برگرداند.
-
این نوع لاستیکها معمولاً در هنگام پنچری مشکل کمتری دارند و راننده میتواند ماشین را به کنار جاده بکشد و پنچرگیری را انجام دهد.
بدون دیدگاه