پنچرگیری لاستیک‌­های مختلف کرج وماهدشت

پنچرگیری لاستیک‌­های مختلف کرج وماهدشت


پنچرگیری لاستیک‌­های مختلف کرج وماهدشت

تشخیص و پنچرگیری لاستیک‌ها ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد، به ویژه بین لاستیک‌های تیوبلس و تیوب‌دار. در ادامه توضیحاتی در مورد این دو نوع لاستیک و فرآیند پنچرگیری آنها آمده است:

لاستیک‌های تیوب‌دار:

  • در این نوع لاستیک، تیوبی به داخل لاستیک وجود دارد که هوا را درون خود نگه می‌دارد.

  • اگر یک لاستیک تیوب‌دار دچار پنچری شود، تیوب باید از داخل لاستیک خارج کرده سپس بعد از تعمیر تیوب، مجدداً داخل لاستیک قرار گیرد.

  • پنچرگیری لاستیک‌های تیوب‌دار به کمک دستگاه‌های خاصی مانند دستگاه حرارتی (که تیوب را انبساط داده و به موقعیت اصلی برمی‌گرداند) و دستگاه‌های پمپ هوا صورت می‌پذیرد.

لاستیک‌های تیوبلس:

  • در این نوع لاستیک، تیوبی وجود ندارد و هوا مستقیماً درون لاستیک مخزن می‌شود.

  • اگر یک لاستیک تیوبلس پنچر شود، هوا به آرامی از سوراخ خارج می‌شود و لاستیک به تدریج نرم می‌شود.

  • پنچرگیری لاستیک‌های تیوبلس ممکن است ساده‌تر باشد، به طور کلی می‌توان با استفاده از محلول پنچرگیری یا اسپری پنچرگیری لاستیک تیوبلس، سوراخ را مسدود کرد و هوا را داخل لاستیک برگرداند.

  • این نوع لاستیک‌ها معمولاً در هنگام پنچری مشکل‌ کمتری دارند و راننده می‌تواند ماشین را به کنار جاده بکشد و پنچرگیری را انجام دهد.

بنابراین، انواع لاستیک‌ها نقش مهمی در روش پنچرگیری دارند و باید به انتخاب روش مناسب برای هر نوع لاستیک توجه داشته باشید. همچنین، در مواقع ضروری و برای اطمینان از پنچرگیری صحیح، بهتر است به متخصصان ماشین اعتماد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید